Головна
Реєстрація
Вхід

Середа
26.09.2018
12:57
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Комунальний вищий навчальний заклад 
"Уманський  гуманітарно-педагогічний коледж  ім. Т. Г. Шевченка"


Ми у Facebook

Меню сайту

Категорії розділу
Навчальний процес [2]
все, що стосується навчання
Культурно-масова діяльність [2]
проведення різних заходів, свят, вечорів, конкурсів
Досягнення в спорті [1]
участь у змаганнях, спортивних святах, перемоги
Інші [4]
публікації, що не увійшли в попередні категорії
Наукова діяльність [3]
проведення конференцій, семінарів, науково-дослідницька робота
Педагогічний кур'єр [165]
тут можна знайти статті з газети УГПК "Педагогічний кур'єр"
Виховна дільність [1]
виховання робота та все що стосується виховання
Методична робота [3]
Методичні поради, робота з молодими викладачами, інтерактивні технології у навчанні, декадники
Творча лабораторія студентів [9]
Новини студентського уряду [2]

...

Пошук по сайту

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 1
Користувачів: 1
umanpedcollege

Корисні посилання

 Каталог статей 
Головна » Статті » Педагогічний кур'єр

Саморегуляція емоційного стану студентів на заняттях

Людська діяльність стає дедалі складнішою і вимагає високого психічного, духовного та фізичного потенціалу, максимальної адаптованості, здатності швидко оцінювати ситуацію і приймати відповідальні рішення. Ще в V- VІ ст. до н.е. Конфуцій  стверджував, що не можна навчитись управляти іншими людьми, а тим більше цілою державою, не навчившись управляти  самим собою, своєю психікою. Наприклад, китайський буддизм (чань-буддизм) – складна система психотренінгу і психічної саморегуляції містить ряд цікавих механізмів, що сприяють «урівноваженню» людини і суспільства, і які не дозволяють людині втратити себе під впливом суспільних вимог. Так, однією з характерних особливостей чань-буддиста є внутрішнє свято, яке він «завжди носить з собою» і яке в ідеалі повинно бути перманентним фактором його психічного життя. В цій культурі спеціально формували гумор, що сприяє включенню кожної людини у святкову атмосферу блазнювання і взаємного вибачення.

У літературі є посилання на те, що в оволодінні важкими станами і неконструктивними потягами, у самозбереженні і розвиткові особистості, вдосконаленні моделей її поведінки  найважливішу роль відіграють саме процеси саморегуляції  (Л.І. Бучек, І.С. Семенов, С.Ю. Степанов, Л.І. Анциферова, Б.В. Зейгарнік, Ф.Є. Василюк, Л.П. Гримак,  Л.К. Осницький) та ін.

Емоційні стани студентів можуть характеризуватися ознаками підвищеного, заниженого та  оптимального рівнів збудження нервової системи. Ознаками надмірного  емоційного збудження є: звуження кола уваги, почуття втоми, елементи депресивного стану, відчуття паніки, втрата самоконтролю; знижена зосередженість, велика знервованість; відсутність бажання виконувати певні дії; невпевненість у власних  силах. Щоб знизити надмірне емоційне збудження, необхідно використовувати такі методи і прийоми.

І. Словесні самовпливи:

а) переключення думок і уваги на образи і явища, які викликають в  студентів позитивні емоційні реакції – картини  природи, приємні люди, образи літературних героїв, спогади з власного життя, тощо;

б) перенесення думок на процес психічного самовдосконалення;

в) самозбудження, звязане із спогадами ситуацій, у яких проявилась саморегуляція психічного стану;

г) переконання, спрямоване на зниження відповідальності за певні дії;

д) самонакази на зразок: «заспокойся», «не хвилюйся», «візьми себе в руки»;

е) повне відчуження від будь-яких думок і уявлень;

є) поділитись своїми почуттями з іншою людиною.

ІІ. Використання рухів, поз і  зовнішніх впливів:

а) довільна затримка виразних рухів, властивих збудженому стану;

б) довільна регуляція дихання шляхом зміни інтервалів вдиху і видиху, затримок дихання;

в) послідовне розслаблення основних груп мязів із застосуванням заспокійливих формул аутогенного тренування;

г) контроль за власною мімікою, моторикою;

д) заспокійливі прийоми масажу і самомасажу («поглажування», «розтирання», «постукування»).

Разом з тим надмірна самозаспокоєність, інертність, пасивність негативно впливають на ефективність навчальної діяльності студентів. До методів, які сприяють підвищенню рівня збудженості з метою мобілізації студентів на заняттях можна віднести такі:

І. Словесні самовпливи :

а) концентрація думок на  досягненні високої оцінки;

б) налаштування на максимальне використання своїх можливостей;

в) самопереконання, спрямоване на підвищення відповідальності за результати навчальної діяльності;

г) самонакази на зразок «віддай все – тільки отримай високу оцінку», «мобілізуй все, що можливо» тощо.

ІІ. Побудова комплексу уявлень, які відповідають найкращій мобілізаційній підготовленості, досягненню оптимального результату.

ІІІ. Дії, пов’язані із застосуванням рухів, поз  і зовнішніх впливів, що призводять до підвищення рівня збудження:

а) використання «тонізуючих» рухів;

б) довільна регуляція дихання із застосуванням короткотривалої гіпервентиляції;

в) збуджуючі прийоми масажу і самомасажу (розминанння, розтирання, постукування).

Оптимальним же є помірне емоційне збудження. Показниками такого стану є: незначна інтенсивність емоційного збудження, яке можна визначити як мобілізацію, активність у подоланні перешкод і труднощів, впевненість у досягненні запланованих результатів у навчанні, висока оцінка інтелектуальної і психологічної готовності до навчальних занять, адекватність рівня домагань своїм потенційним можливостям, помірне почуття відповідальності перед заняттями.

Отже, розглянуто різні емоційні стани студентів на заняттях і запропоновано методи та прийоми регуляції свого емоційного стану. Успішність використання методик залежить від систематичності, тривалості, наполегливості студентів у їх використанні. Дані методики можуть бути застосовані як у навчальній діяльності, так і в трудовій, спортивно-оздоровчій, мистецькій діяльності тощо.

Газета "Педагогічний кур'єр" №4-11, травень 2010 р.

Категорія: Педагогічний кур'єр | Додав: umanpedcollege (05.10.2010) | Автор: В.Хрипун, О.Білан
Переглядів: 1210 | Рейтинг: 0.0/0

Форма входу
Логін:
Пароль:

Гарячі новини

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода
Погода в Умані » Україна

Новини про все

Пошук роботи

КВНЗ "Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім.Т.Г.Шевченка" © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz