Головна
Реєстрація
Вхід

Середа
22.11.2017
12:57
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS


Комунальний вищий навчальний заклад 
"Уманський  гуманітарно-педагогічний коледж  ім. Т. Г. Шевченка"

Ми у Facebook

Меню сайту

Категорії розділу
Навчальний процес [2]
все, що стосується навчання
Культурно-масова діяльність [2]
проведення різних заходів, свят, вечорів, конкурсів
Досягнення в спорті [1]
участь у змаганнях, спортивних святах, перемоги
Інші [4]
публікації, що не увійшли в попередні категорії
Наукова діяльність [3]
проведення конференцій, семінарів, науково-дослідницька робота
Педагогічний кур'єр [165]
тут можна знайти статті з газети УГПК "Педагогічний кур'єр"
Виховна дільність [1]
виховання робота та все що стосується виховання
Методична робота [3]
Методичні поради, робота з молодими викладачами, інтерактивні технології у навчанні, декадники
Творча лабораторія студентів [9]
Новини студентського уряду [2]

...

Пошук по сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Корисні посилання

 Каталог статей 
Головна » Статті » Наукова діяльність

Шляхи наступності в розвитку мовлення дошкільників та учнів 1 класу

У період реформування початкової школи та оновлення змісту освіти відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» відбувається переорієнтація процесу навчання, відродження інтелектуального, духовного потенціалу народу, становлення державності та демократизації в Україні.

Важлива роль у концепції державної національної програми «Освіта» відводиться оновленню змісту освіти, приведенню його у відповідність із сучасними потребами особистості та суспільства. Освіта не повинна бути самоціллю, а її першою і найважливішою функцією є формування і вдосконалення особистості.

На сучасному етапі розвитку освіти в Україні актуальним є питання наступності та перспективності в роботі суміжних ланок освіти: дошкільної і початкової.

З метою успішного розв’язання цієї проблеми в навчанні дітей мовлення потрібно, насамперед, забезпечити єдиний рівень підготовки дітей, що приходять до 1-го класу, і вдосконалити процес навчання в школі, встановивши логічні зв’язки між мовленнєвою підготовкою дошкільників і молодших школярів.

Однією із найважливіших складових формування дитячої особистості взагалі і, зокрема, її готовності до шкільного навчання є мовленнєвий розвиток.

Навчальна діяльність має здійснюватись з урахуванням наступності з використанням ігрової діяльності.

Гра за своїм змістом здійснює навчання, несе в собі навчальні завдання, які відображаються в цікавій для дітей формі. Саме гра насичує навчання емоційно-пізнавальним змістом.

На відміну від навчання, у дидактичній грі одночасно діють два початки: навчальний, пізнавальний та ігровий, зацікавлюючий. У відповідності з цим вихователь одночасно і учитель, і учасник гри Дидактичні ігри, до якої у дошкільному закладі ставляться високі вимоги: гра повинна не тільки заповнювати вільний час, а й бути важливим засобом розширення та закріплення здобутих знань.

У дидактичній грі є всі структурні компоненти, які характерні для ігрової діяльності дітей, а саме: задум (завдання), зміст, ігрові дії, правила, результат.

Дидактична гра розвиває самостійність та активність мислення і мовлення дітей.

Ознайомлення з навколишнім життям збагачує, уточнює й активізує словник дітей. Зміст матеріалу про ознайомлення з довкіллям розташовано за кількісним його завданням. Програма недостатньо орієнтує вихователів на систематизацію знань, на формування узагальнень, розкриття причинно-наслідковних зв’язків і взаємостосунків у середовищі, яке оточує дітей, на оцінку явищ, обґрунтування своєї думки, самооцінку і самоконтроль. На жаль, мало уваги приділяється вирішенню пізнавальних і мовних завдань, логічних вправ. Недостатньо уваги визначено на аналіз мовного матеріалу (виявлення синтаксичних, морфологічних, стилістичних помилок у мовленні дітей), мови розповідей, віршів, казок. Тому знання дітей про навколишнє середовище безсистемні, дошкільники не вміють робити умовисновки, у них бідний словниковий запас.

У зв’язку з цим корисні для дітей такі види занять, як спостереження, екскурсії, екскурсії-огляди, бесіди за картинами. За допомогою запитань причинного характеру вихователь спрямовує активність дітей на пошуки причинно-наслідкових зв’язків, спонукає їх до міркування.

Викликають інтерес у дошкільників пізнавальні логічно-мовні задачі, які ставлять дітей у ситуацію, коли вони повинні виявити помилки, розв’язати завдання, дати відповідь на запропоноване питання.

Забезпечення наступності між дошкільним закладом та першим класом може відбутися за умов інтересу до навколишнього. Створити такі умови допоможе казка.

За допомогою казки можливо неформальне усвідомлення знань. Тому в першому класі доцільне використання уроку-казки, уроку-подорожі, уроку-пригоди, в яких навчальний матеріал подається у формі драматизації, яка допомагає успішному запам’ятовуванню.

Наступність у розвитку мови забезпечується і вивченням прислів’їв, приказок, загадок, скоромовок. Ці малі жанри українського фольклору повинні супроводжувати кожний урок з розвитку мови.

Формування у дошкільників свідомого ставлення до мови, а також елементів усвідомленої оцінки й контролю - актуальне завдання сучасного навчання, вирішення якого дасть змогу здійснити наступність у роботі дошкільного закладу і початкової школи.

 

Література:

1. Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика. – Видавничий Дім «Слово», 2005.

2.Вашуленко М.С. Державний стандарт з української мови (початкова ланка) // Початкова школа. – 1997. - №2. – С. 2-5.

3. Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Програма та методичні рекомендації // Укл. А.М.Богуш, - Одеса: Маяк, 1999.

4. Калмикова Л.О. Теоретичні основи і шляхи вдосконалення методики мовленнєвої підготовки дітей до школи // Початкова школа. – 2001. - №2.

5. Наступність у навчально-виховній роботі дитячого садка і школи / За ред. З.Н.Борисової. – К.: Радянська школа, 1985.

6. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1-2 класи. – К.: Початкова школа, 2001.

 



Джерело: http://Збірник матеріалів міжвузівської науково-методичної конференції студентів, аспіратів і молодих науковців
Категорія: Наукова діяльність | Додав: umanpedcollege (09.07.2008) | Автор: Шарапанюк А.Й.
Переглядів: 3457 | Рейтинг: 4.0/1

Форма входу
Логін:
Пароль:

Гарячі новини

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода
Погода в Умані » Україна

Новини про все

Пошук роботи

КВНЗ "Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім.Т.Г.Шевченка" © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz